Sunday, June 13, 2010

Rindu...Pada Siapa??

Dikala pagi2 yang sunyi ni...tatkala semua orang dah tido...dan aku masih lagi sukar melelapkan mata. mendengar bermacam bunyi yang menjadi alunan telinga. Terasa satu perasaan yang singgah dalam otak dan hati ni. owh.... rindu rupanya. tapi, kenapa pada sesuatu yang sama? terdengar lagu opick yang bertajuk Cukup Bagiku. aku cukup menggemari lagu2 dari opick semenjak dua menjak ni. sebab lagu2 dia berunsurkan KETUHANAN. dan lagu ini amat indah di dengar oleh teliga. ini liriknya

"penuhi jiwa ini dengan satu rindu
rindu untuk mendapatkan rahmat-Mu
meski tak layak ku harap debu cinta-Mu
meski begitu hina ku bersimpuh

cukup bagiku Allah,segalanya untukku
dihatiku ini penuh berisi segala tentang Allah
kepada nabiMuhammad, tercurah shalawat Allah
tiada Tuhan selain Allah, cukup bagiku Allah

hasbi Rabbi Jalallah
mafi qolbi Ilallah
alalhadi sholallah
laa ilaa ha Illallah"

penuhi hati ini dengan perasaan rindu kepada DIA....yang lebih berhak dan abadi. sememangnya aku mendengar lagu2 sebegini sedikit sebanyak membantu aku dalam mencari kekuatan. semoga kekutan itu adalah milikku.

semoga persaan rindu yang aku rasai sekarang akan beransur pergi.........hening malam yang sunyi, akan datang pelbagai2 perasaan dan emosi.....semoga kamu di sana tidak seperti aku yang disini...terseksa...


No comments:

Post a Comment