Sunday, June 20, 2010

.:Give & Take:.

post hari ni mcm biasa lah...x de kaitan dgn tajuk...agak penat krn bru balik dr PETROSAINS dgn nany...byk tol ragam nany nih...mmg x kering gusi kalo g interbiu dgn die....huhhu...my BFF...
anyway..hanya sekadar pandgn ign di kongsi dari otak yang x de la bijak sgt ni.
Give & Take....ape tuh???? Beri & Terima (dalam BM la)
dalam hidup ni,x kira la apa yg kita bwt, kite kne give n take kn...dlm erti kata lain...Bertolak ansur.. tp, ini mungkin bukan sesuatu yg senang untuk di praktikkan krn kdg2 kita dgn angkuhnya mengatakan kita adalah sesorg yg bertolak ansur...tapi hakikatnya??? hurm...apa sebenarnya yg ade dlm tolak ansur ni?? adakah memberi kelonggaran? mengalah? bersabar? atau mendiamkan diri? ade kaitan ke tuh sume? mungkin masing2 mempunyai pandangan mereka yg tersendiri.. aku sendiri pon x thu adakah aku seorg yg bertolak ansur atau tidak...kdg2 aku rasa aku ni jenis yg boleh lag la kalo nk 'pejam sebelah mata' ni kn...huhu. kalo nk pengertian yg lebih jelas...rujuklah kamus dewan bahasa dan pustaka atau...mtk talian hayat pak cik google.....
tapi jika 'give & take' ni ada dlm sesuatu hbgn, semestinya ia akn kekal lama. masing2 akn memainkan peranan bg mengelak dr segala kepincangan. *mcm la aku ni dh 10thun kwin*...:P
anyway.....apalah salahnya jika kita bertolak ansur kn???

No comments:

Post a Comment