Sunday, June 27, 2010

berbeza rupanya....

berbeza rupanya....apa yg beza??? dalam hidup ni, apa yg kita bwt samaada yg lepas atau yg sedang kita bwt@alami sgt2 lah berbeza. kita akn bertemu dgn mereka yg berbeza perangai. kdg2 hidup kita ni, kita akn bertemu dgn mereka yg akn melayan kita dgn layanan yg amat berbeza. tapi adakah kita akn bahagia dgn perbezaan itu? tepuk dada, tnya selera....
dlm masa terdekat ni dlm tempoh sebulan, aku bertemu dgn mereka yg amat berbeza tingkah laku, gaya, cara layanan dan juga cara untuk membuatkan seseorg itu faham. kdg2 mereka melayan dgn perasaa yg berbaur cemburu...kdg2 ade yg 100% memberi kelonggaran dan ada yg akn sentiasa di sisi menemani dan cuba untuk memberikan yg terbaik pd pasangan. semalam aku ade chatting dgn salah seorg kwn aku....aku tanya dia..."kenapa ek perlu ade cemburu dlm hubungan?, walaupon kita tiada apa2 ikatan dgn die?"........dia jwb..." mesti lah, cemburu tanda syg.walaupon awk bukan milik dia,dia akn rasa cemburu kerana dia syg awk.cuba awk cari pasangan yg x pernah cemburu pd awk, x pernah kisah dgn apa awak buat, mesti mereka x akn kisah bila kehilangan awk. sesetengah benda perlu dikawal dgn cemburu. kalau x de kawalan, kita akn bwt benda sesuka hati tnpa pikirkan hati org lain. mmg kita akn jumpa mereka yg berbeza dalam hidup kita. malah, psgan kita akn mempunyai sifat yg berbeza dr kita agar kita dpt melengkapi antara satu sama lain."....lebih kurg begitulah jwpnnya....
kdg2 aku terpikir, cemburu?? boleh ker? sdgkan aku bukan jenis yg terlalu cemburu kot...cemburu bertempat ye lah kot....kalo mencari psgan yg x de perasaan cemburu langsung, aku pernah dpt...mmg die x kisah pon kehilangan aku....ape aku bwt pon die x kesah. mencari pasgn bukan senang rupanya......so.....4bulan, sempat ker??? kakkakakkak.........

No comments:

Post a Comment