Tuesday, July 20, 2010

kerana kita manusia biasa...

hurm knp aku post tjuk yg cmtuh? huhuhu....sbb kita adalah manusia biasa la...yg merasai apa itu perasaan takot,rindu,disakiti dan mcm2 lagi la. sbb kita ni manusia biasa la kita akn melakukan kesilapan.kdg2 kita thu apa yg kita bwt 2 salah,tp kita ttp melakukannya...knp?? sbb kita manusia biasa. kita x akn pernah lari dr kesilapan. dr kesilapan kecil hinggalah kesilapan yg besar. dr kesilapan tuh kita akn belajar apakah erti hidup ini.hidup ni akn jd perit n pedih jika kita x pernah mengambil pengajaran dr nya...kn??? *ckp mcm pro lak*haahhaahah.......kita x kn thu pedihnya hidup jika kita tdk melakukan kesilapan. kebahagiaan akn dtg selepas keperitan....betul ker???? bagaimana harus melepaskan jika di setiap mlmmu ketika kamu sakit,kamu merasakan yg dia ada di sisi mu??? bagaimana harus merasa benci jika perasaan syg itu msih ade??? ajarkan aku untuk menjadi lebih kejam agar aku tidak terlalu lembut hati untuk merindui mereka yg tdk pernah terfikirkanku......adakah ini hidup??? adakah hidup ini sdg mengajar aku erti ketabahan dan kebahagiaan yg akn aku temui selepas ini? adakah hidup ini sdg menduga ku???? aku mengalu-alukan segalanya dgn hati yg lapang agar aku dpt melaluinya dgn penuh tenang......

hidup ini semakin terisi dgn sesuatu yg lebih bermakna...hidup yg mmpunyai tujuan.kerja untuk masa depan....untuk diri sendiri. suasana di opis dan persekitaran byk mengajar aku untuk mengenali sesutu yg dtg. aku lebih menghargai hidup skrg...hidup dimana unruk memenuhi kepuasan diri sendiri. aku byk melihat kerenah org2 d sekeliling aku. hidup ni akn lebih bermakna jika anda mengisinya dgn sesuatu yg baru....inilah lukisan hidupku....bahgia dgn senyuman ini......lantak la org nk pk ape...kerana mereka pon belom ttu lg seorg yg sempurna.....

epy saje kt opis melayan member2 yg gile2....semalam sempat lepak kt papa @tanjung dan nuar,bob,ain n nany.walaupon dgn keadaan kesihatan aku yg kurg sihat ni. mggu ni aku demam...huhuh...agak x best la....x de selera nk mkn...seksa tol..

hari ni ade sesuatu yg ign di kongsi,...

"bagaimana rasanya bila suatu hari tanpa anda sedari dan anda tidak bersedia,TUHAN menarik kembali nikmat yg telah diberi?????" .......renung2kn


No comments:

Post a Comment